lördag 30 juni 2012

Idioti

Jag är så otroligt jävla arg på det som blogger har blivit tillsammans med google. Jag redigerar nu (på datorn, eftersom det funkar helt grymt keff på mobilen, som jag i regel vill blogga ifrån, och om jag inte just köpt en 64gigs olåst lur ny igår hade jag slängt den hårt på något. I alla fall, jag redigerar nu) en text med massvis med stora bokstäver och svordomar.

Jag är nog inte ensam om att surfa med safari från en iphone eller att använda bloggers app till samma telefon.

Då tycker jag att det ska funka att ändra inställningar och tider utan att, efter en timme eller så, få ett vansinnesutbrott när programmet visar lite vad det vill och det inte går att zooma ut och in som på andra websidor. Oavsett om jag tittar på mobilversionen eller inte.

Jag har bloggat på olika bloggar nästan ända sedan bloggande började (är det tio år sedan?) och jag kan bara säga: google, dra åt helvete! Google har länge varit utan konkurrens vad gäller söka på nätet, men det som blogger har blivit borde ni skämmas över, liksom det eviga styrandet och ställandet över människor som använder nätet. Jag har inget behov av att vara anonym på nätet och har aldrig trott mig om att vara det (så som vissa verkar tro) men varför behöver google veta varenda småsak om mig; min skostorlek eller när jag går på toaletten?

Äckliga, är ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar