onsdag 4 juli 2012

Trött?

Jag är inte helt förtjust i mitt jobb; tycker det suger musten ur mig på fel och urlakande sätt... sa för 15 år sedan att jag aaaaldrig skulle vara personlig assistent igen - och nu är jag där ändå, sedan ett par tre månader. Så dumt!

Och tystnadsplikten gör att jag inte kan ha ett utlägg om varför det är så illa men några saker kan jag säga: det följer inte socialtjänstlagen om vilka arbetsuppgifter jag borde ha på mitt jobb. Hjälpmedlen är också bortvalda. Vissa andra, grundläggande, former av normaltillstånd likaså. Svårjobbat mao.

Och jag är SÅ less på att inte ha några arbetskamrater och på att bara höra min egen röst hela dagarna.

Nå.
Nu skulle ju detta inte bli någon klagosång, jag vet ju att det är söka nytt jobb som gäller.

I alla fall.
Kom hem igår, som vanligt trött. Skulle bara vila lite innan jag lagade middag och började med allt det viktiga hemma.

Right...
Vaknade strax efter sju i morse av de vanliga klockorna. Elva och en halv timmar senare, alltså.
Jag hoppas jag känner mig piggare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar