söndag 1 juli 2012

Saker som får mig att säga...

... mmm...

Jiihaa - jag hann klippa gräset klart, även om det kom regndroppar under de sista vändningarna. Det är annars lite irriterande när man hinner klippa det till 87%... tja, nog för att det ändå är bättre än, säg, 48%, eller 73%. Men ändå liksom irriterande, eftersom det försvårar nästa klippning rätt rejält med stråk som blivit en halvmeter höga vid det laget.

Nåväl.

Jag hann ju!

Nu kliar det över hela kroppen av gräsbitar och jag tänkte när jag befann mig där i det gröna molnet - att jag har i alla fall inte anlag för hösnuva. Haha!



För första gången i mitt liv har jag köpt en petunia. Den är fantastiskt mörk, så svart som violer kan vara numera. Chokladblomman bredvid (som, hoppsan, blev suddig) som ju annars ses som mörk blev... tja, blev ljusare helt enkelt. Men lika fantastisk ändå.

Sedan min pion från igår, som regnen kastat ut ur dess stöd. Nu hänger den, med betydligt fler utslagna blommor, lite dekadent ner över gräsmattan. Kärlek!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar