måndag 27 augusti 2012

Jag?

En mycket annorlunda morgon.
Idag gick jag upp tidigare än jag gick och lade mig igår.

Och förundrades på vägen hemifrån: vad får folk att ut och springa i regnet kl 0515? Och vart ska alla människor halv sex på morgonen? Kö ner i tunneln. Jo, jag fattar ju att de nog ska till jobbet, eller hem efter jobbet, men ändå. Så många. Halv sex.

Ja ja, jag har ju varit där själv, jag har väl glömt under åren som gått. Och så är vi ju ännu fler i den här stan nu för tiden.

Men det är inte alls det konstigaste idag. Nä, det konstigaste är att jag var på t-centralen 0547. DET är märkliga saker det. Är det verkligen jag??

Tåget går 0622. Jag är nervös.
Lite.
Lagom.

Åååh vilken spännande dag! Stort. Känns just nu bara slaget av att få barn. Bortsett från det är detta sannolikt det mest omvälvande jag gjort!

Haha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar